New York Otomobil Fuarı'nın en çok ilgi gören otomobillerinden birisi olan Demon, teaser'larda sözünü verdiği şeylerden daha fazlasıyla gelmeyi başardı. İsterseniz kısaca teaser'larda bize vaat edilenlere bir göz atalım.
Dodge'un vaatleri
İlk olarak Amerikan üretici Hellcat'ten de daha güçlü bir otomobilin geleceğini müjdelemişti. Dodge, SRT, Chrysler ve FIAT-FCA Grubu'nun Kuzey Amerika kolunun başındaki isim Tim Kuniskis ilk olarak şunları söylemişti:
"Bazı otomobiller bazı kişiler için çok şey ifade ediyor. Dodge Challenger SRT Demon hızlanma verilerinde 0.1 saniyenin başka bir otomobil, 0.5 saniyeninse duruşunuzla ilgili olduğunu düşünen otomobiler severler için üretildi."
Daha sonra ağırlık düşüşü, drag'a özel süspansiyon ve Nitto lastikler, artan gücü karşılayacak aktarma organı parçaları gibi vaatler gelmişti.
Fazla güç demek, ihtiyaç duyulan hava miktarının artması demek. Motora beslenen havanın fazla ve soğuk olması bu hususta büyük önem taşıyor. Ayrıca soğutma da güçlü araçlarda dikkat isteyen bir konu. Dodge bunlara çözümlerle geleceğini söylemişti.
Dodge'un sundukları
Gelelim sonuçlara. İlk olarak az önce bahsettiğimiz güce değilenim. Dodge, SRT Demon'ın 840 bg güç ürettiğini söylüyor. Bu sayede drag makinesi 97 km/s hıza sadece 2.3 saniyede ulaşabiliyor. Demon, kalkış esnasında 1.8 G kuvvet üretiyor! Gaza yüklenmeye devam ettiğinizde 400 metreyi 225 km/s hızla, 9.65 saniyede geçebiliyorsunuz.
Ancak dikkat etmeniz lazım zira Demon'ın gerçekleştirdiği tek ilk alet çantasıyla gelmesi değil. Yeni Challenger SRT üyesi kalkıştan itibaren yaklaşık 1 metre kadar sadece arka tekerlekleri üzerinde gidiyor! Dodge, bunun fabrika çıkışı bir araç için ilk olduğunu kaydetti.
Demon'ın devasa bir hava girişine sahip kaputunun altında yatan 6.2 litrelik V8 motor, çift pompadan besleniyor. Aracı Hellcat ile karşılaştırdığımızda süperşarj strokunun 2.4 litreden 2.7'ye, takiye basıncının da 11.6 psi'den 14.5'e çıktığını görüyoruz. Ayrıca kırmızı çizgi de 6,200 devirden 6,500'e taşınmış.
Tim Kuniskis'in bu söylemi aslında aracın ne kadar özel olduğunu kanıtlıyor. Deneyimli yönetici, Fiat Chrysler çalışanlarının yanı sıra 25 adet SRT mühendisinden oluşan bir takımın proje üzerinde yaklaşık iki sene çalıştığını da sözlerine ekledi.
Teaser'larda 97.5 kg'lık bir hafiflemeden bahsediyorduk. Aslında Demon, Hellcat'e göre 105 kg daha hafif ancak daha geniş çamurluklar, yeni tekerlekler ve diğer geliştirmeler yaklaşık 7.5 kg ağırlık getirmiş.
Ağırlık tasarrufunun detaylarına
şuradan ulaşabilirsiniz.
Kuniskis, herhangi yolcu koltuğu olmayan aracı satın alacak kişilerin ön koltuk opsiyonunu isteyeceğini fakat arka koltukla ilgilenmeyeceğini düşünüyor.
Çapı 18 inç olan jantların genişliği ise 11 inç. Ölçüsü 315/40 R18 olan Nitto NTO5R radyal drag lastikleri, Demon'ı özel yapan bir diğer detay. Yeni arka mafsallar sayesinde negatif kamber açısı 0.5 derece azaltılmış; bu sayede Demon'ın düzlükteki çekişi Hellcat'e oranla daha iyi olmuş.
Güç iletiminin en önemli elemanlarından olan şanzıman yalnızca otomatik. Dodge, manuel seçeneğin yavaş olacağını belirtiyor.
Dodge Challenger SRT Demon, performans odaklı olmasına rağmen 3 yıl veya 100,000 km garanti ile geliyor. Kuniskis, araçla birlikte gelen alet çantasındaki parçaların kullanılması durumunda bile garantinin bozulmayacağını kaydetti. Firma yöneticisi, "zamanlı rekabet" durumunun garanti kapsamında olduğunu ancak yarışmanın kapsam dışında kaldığını belirtti.
Böylesine teknik bir aracı kullanmak için gerçekten de kullanım kılavuzunu okumak şart. Deri kaplı kitapta araç ayarları konusunda da bazı detaylar var. Yani Demon, en iyi performansı vereceği koşulları bile sürücüne anlatıyor.
Ayrıca Dodge, müşterilerine Bob Bondurant sürüş okulunda bir günlük ücretsiz sürüş eğitimi hediye edecek.
Kuniskis, Demon'ın sadece 2018 model yılı altında ve sınırlı sayıda üretileceğinin altını çizdi. Bu safkan drag makinesinden yalnızca 3,300 adet üretilecek. Toplam kapasitenin 3,000'i Amerika Birleşik Devletleri'ne, 300'ü ise Kanada'ya satılacak.
Yorumlar
Yorum Gönder